Konsultinsatser

Är ni ett energiföretag eller en VA-verksamhet i behov av stöd och hjälp inom ex verksamhetsutveckling, processkartläggning, process- och förändringsledning, e-tjänster, projektledning, kravställning, systeminförande, utredning, it-strategi, tolkning av elmarknadens regelverk eller något annat? Kontakta mig med formuläret nedan.

Svar på frågor kring elmarknadens regelverk

Det är inte alltid så lätt att hålla reda på alla branschens regler kring mätvärdeshantering, leverantörsbyten och informationsutbyte mellan branschens aktörer. Gör ert system rätt eller fel? Är era rutiner korrekta?

Behöver ni stöd och hjälp i er dagliga verksamhet med tolkning av regelverket och informationsutbytet mellan branschens aktörer så erbjuder jag ett årligt fastpris där jag besvarar frågor från era medarbetare som kan uppstå i er dagliga hantering.

Föredrag och utbildningar

Behöver era medarbetare lite inspiration kring förändringar, eller mer kunskap inom något specifikt område så kommer jag gärna och håller ett föredrag för er. Jag kan prata om det mesta och har några klara föredrag för er. Kan hållas via Teams eller på plats hos er.

Något som verkar intressant? Kontakta mig med formuläret nedan.

Elmarknadshandboken

1-2 dagars utbildning i hanteringen på den avreglerade elmarknaden. I samarbete med Energiföretagen Sverige

15-minutershantering

Föredrag på ca 2 h för hur 15-minuters mätning, avräkning och rapportering fungerar inkl. rekommendationer för er mätvärdeshantering

Stöd i vardagen

Jag svarar på era medarbetares frågor som kan uppstå i er dagliga hantering avseende elmarknadens processer, regelverk, informationsutbyte och system. Fastpris per år.

Datakvalitet

Föredrag och tips på ca 2-3 h för hur man kan arbeta och använda tjänster för att förbättra sin datakvalitet och hur man håller informationen korrekt efter datakvalitetsinsats.

Bilateral efterkorrigering

Utbildning på ca 2 h för hur regelverket för bilateral efterkorrigering ser ut och hur och när man är skyldig att göra en bilateral efterkorrigering

Självservice för kund

Föredrag och tips på ca 2 h för   hur man kan möta kundernas förväntan, samt effektivisera, förbättra, tillgängliggöra och mäta sin kundservice med små medel.

Regelverk produktion

Utbildning på ca 2 h h för hur regelverk, informationsutbyte och mottagningsplikt m.m fungerar för mikroproduktion, småskalig produktion respektive produktion samt lite tips om hur och när ni bör informera era kunder.

Era kunder förändras

Föredrag och inspiration på ca 2 h för hur era kunders förväntningar på er som företag förändras och vad man kan göra för att möta dem.  

Informationsutbyte Ediel

Utbildning på ca 3 h om hur elbranschens informations-utbyte via Ediel fungerar. Genomgång av processer där informationsutbyte sker och de olika meddelandetyperna PRODAT, UTILTS, CONTROL och APERAK,