Kunduppdrag

Kraftringen AB 2018 - 

  • Systemförvaltning mätvärdesdatabas (Generis) och insamlingssystem (MActor och EMS10)
  • Projektledning och genomförande konvertering mätvärdesdatabas Generis till MFU
  • Projektledning och genomförande av konvertering av Skånska Energi från Elvira till BFUS
  • Självserviceformulär för elinstallatörer för hantering av för och färdiganmälan i Lime Forms
  • Projektdeltagare/specialist utveckling av lösning för integration med utförare vid utrullning av nya elmätare
  • Projektledare och genomförande av omställning till mätning med 15-minuters mätarställning för elmätare
  • Projektledare och genomförande av datakvalitetsarbete kund, anläggning, mätpunkt, mätare i BFUS
  • Kravställning integrationer mätvärdesflöde och arbetsorderflöde
  • m.m.

Energiföretagen Sverige 2014 - 

  • Lärare Elmarknadens förutsättningar, aktörer, regelverk
  • Lärare Avräkning grund

Gislaved Energi 2018

  • Förstudie/utredning ärendehantering/arbetsorder

Göteborg Stad Kretslopp och Vatten 2018

  • Föredrag/inspirationsföreläsning verksamhetsutveckling och it-stöd för kundservice

Öresundskraft 2019

  • Föredrag risker, utmaningar och möjligheter med en elhandlarcentrisk modell
  • Föredrag Datakvalitet inför Elmarknadshubb
  • Förslag IT-strategi Öresundskraft Elnät
  • Utredning systemintegrationer projekt AIM (utrullning av nya elmätare)

Tranås Energi 2019

  • Föredrag risker, utmaningar och möjligheter med en elhandlarcentrisk modell
  • Föredrag/inspiration molntjänster och system för en bättre kundservice

Nordvästra Skånes Vatten och Avlopp 2018 -

  • Årlig statistik ärendehantering i Lime CRM
  • Rättning av systemkonvertering av Perstorps VA till NSVA (Edp Future)
  • Systemkonvertering av Örkelljunga VA till NSVA (Debatt till Edp Future)
  • Beräkningsunderlag för återbetalning av rörliga VA-avgifter för Örkelljunga VA.

Affärsverken i Karlskrona 2019 -

  • Föredrag risker, utmaningar och möjligheter med en elhandlarcentrisk modell
  • Projektdeltagare införande av nytt kundinformationssystem (Probill) med fokus på mätning och nätavräkning
  • Projektledare för omställning till mätning med 15-minutersmätarställning för el (system).

Bjäre Kraft 2018-2021

  • Föredrag risker, utmaningar och möjligheter med en elhandlarcentrisk modell
  • Föredrag/inspiration mobilitet i fält
  • Stöd och framtagning av underlag för bilateral efterkorrigering

Mittuniversitetet 2019-2020

Deltagare i projekt ISERV

  • Föredrag hur ska framtidens energiföretag arbeta
  • Föredrag e-tjänster för energiföretag
  • Föredrag kundnytta, tjänster och relationsmarknadsföring för energiföretag

Energidataföreningen (Edf) 2018-2020

  • Föredrag risker, utmaningar och möjligheter med en elhandlarcentrisk modell
  • Föredrag hur förändras kundkontakten vid elhandlarcentrisk modell
  • Föredrag datakvalitet inför elmarknadshubb
  • Föredrag bli inte Facit och Kodak
  • Föredrag hur uppnår man bra datakvalitet

Olofström Kraft 2019

  • Föredrag hur arbeta med datakvalitet inför elmarknadshubb

Sölvesborgs Energi 2019

  • Föreläsningar kring mätning och nätavräkning

Malung-Sälens Elnät 2020 -

  • Förstudie alternativa lösningar för KIS-system
  • Projektledare kravställning och upphandling av nytt kundinformationssystem
  • Projektledare införande av nytt kundinformationssystem (BFUS), systemkonvertering CAB till BFUS
  • Genomförande av ny fakturalayout och distributionskanaler till kund
  • Löpande stöd gällande regelverk och hantering (leverantörsbyten, mätning och avräkning)

Västervik Miljö & Energi 2020

  • Förslag och rekommendationer kring mobilitet i fält, kundgränssnitt och hantering av kundärenden

Sundsvall Energi och Sundsvall Elnät 2020 -

  • Förstudie alternativa lösningar för KIS-system
  • Föredrag/inspiration E-tjänster för elnät och elhandelsföretag
  • Föredrag/inspiration tillgänglig kundservice
  • Projektdeltagare kravställning vid upphandling av nytt kundinformationssystem

Österlens Kraft 2020 - 2022

  • Förstudie framtida lösning för kundinformationssystem
  • Förstudie förbättring av kundprocesser
  • Projektledning/genomförande förbättring av kundprocesser, datakvalitet, ärendehantering, växeltelefoni m.m
  • Utveckling av självservicetjänster för kund i Lime Forms

Varberg Energi 2021

  • Föredrag/inspiration självservice för kund - förenkling för er

Skellefteå Kraft 2021

  • Föredrag hur fungerar bilateral efterkorrigering

Luleå Energi 2023

  • Föredrag mät med 15-minutersmätarställning (el) - förenkla er mätvärdeshantering

VänerEnergi 2023

  • Föredrag kring elmarknadens utmaningar

Borås Elnät och Borås Elhandel 2023

  • Föredrag/inspiration kundernas förväntningar förändras - hur ska vi hänga med?
  • Föredrag/inspiration våga förändra

Växjö Energi 2023 - 

  • Föredrag kvartsmätning, kvartsavräkning och rapportering
  • Förstudie förändrad mätning
  • Projektdeltagare förändring mätning till 15-minutersmätarställning för elmätning